One night in Bangkok... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Groeneveld - WaarBenJij.nu One night in Bangkok... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Groeneveld - WaarBenJij.nu

One night in Bangkok...

Door: Linda Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Nog een paar dagen en dan ben ik alweer een maand weg uit Nederland. Als ik het zo zeg lijkt het al heel lang, maar ik heb nog niet echt het idee dat ik heel ver weg zit. Het blijft wonderbaarlijk hoe hier tussen alle krotjes, rotzooi en gestructureerde chaos ineens een prachtige tempel kan opduiken.

17-02-2014/21-02-2014
Weer een schoolweekje van maandag t/m vrijdag. Hier ga ik in het vervolg niet zoveel meer over schrijven, omdat elke week eigenlijk op elkaar lijkt. Er gebeuren natuurlijk ook wel wat leuke dingen dus deze zal ik jullie niet onthouden. Voor en na elke yoga les wordt onze aura gemeten, om zo te zien of yoga hier invloed op heeft. Elke keer als mijn aura voor de yoga gemeten wordt schrikt de lerares op en het enige wat ze zegt is ooeehh en Bad energy, bad energy. Iemand hier ooit iets van gemerkt bij mij? Na de les heb ik gelukkig altijd een beautiful aura! Je kunt je voorstellen in het begin schrok ik heel erg van haar plotselinge reactie, ze meet het en ineens schrikt ze op. Inmiddels weet ik hoe het gaat dus schrik ik zelf ook niet meer zo erg haha.

21-02-2014 Aladdin
Een leuk vrijdagavond tripje op de planning: de musical Aladdin, opgevoerd door studenten van Rangsit University. Via school hebben wij gratis kaarten weten te bemachtigen. Met de taxi richting het theater, wat op zich alweer een avontuur was want hoe ziet een theater eruit in Thailand? Precies, heel logisch in een soort winkelcentrum. Eenmaal aangekomen in de hal voelden we ons een beetje underdressed, iedereen liep in gala outfit. We werden erg vrolijk ontvangen en ze vonden het erg leuk dat ook internationale studenten naar de voorstelling waren gekomen. Na een uur gewacht te hebben tot de Royal Princess was gearriveerd, begon het volkslied. Voor elke voorstelling maakt niet uit waar, in het theater of in de bioscoop, wordt deze gedraaid. Iedereen moet dan gaan staan en in dit geval met het gezicht naar de Royal Princess, het volklied afluisteren en als afsluiting een kleine buiging maken. De voorstelling kon beginnen. Voor een schoolmusical was het erg professioneel en het was erg leuk! Gelukkig spraken ze Engels en kenden we het verhaal van Aladdin, want het ging erg snel. Een uur later was het al afgelopen. De voorstelling begon al vrij vroeg dus na afloop gingen we met z’n allen ergens eten. Zo gezellig dat we besloten met z’n allen nog even naar Khao San Road (de backpackersstreet van Bangkok) te gaan. Dat even is iets langer geworden... 5 uur lag ik in bed. Wat een straat, wat een sfeer en wat een gekke mensen. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Voor degenen die niet van kakkerlakken houden, sla de volgende regel even over. Op Khao San Road zijn alle insecten te halen om te eten: wormen, kakkerlakken, sprinkhanen, kikkers en zelfs schorpioenen. Wat heb ik geproefd: een kakkerlak. Erg knapperig en op zich niet heel veel smaak, maar ik heb hem toch maar weer uitgespuugd, kreeg het toch niet helemaal weg. Tot zover, mijn eerste ervaring met het eten van insecten. Wie weet komt er nog een vervolg.

22-02-2014/23-02-2014
Gisteravond al iets van Bangkok gezien, maar voor vandaag hadden we een hostel geboekt. Als iemand ooit naar Bangkok gaat, boek niet bij Rainbow. Ik heb nog nooit op zo’n hard bed geslapen, nou zijn de bedden hier in Thailand al niet zo zacht, maar in vergelijking met mijn bed hier in Sita Villa was dit bed net een houten plank. Ik mag dus heel gelukkig zijn met mijn bed hier in Sita Villa haha. Verder was onze kamer erg muf, zat er een gat in het plafond in de badkamer, of naja badkamertje en er was geen raam. Ohja laat ik de vlekken in de lakens niet vergeten. Wel hadden we een erg fijne douche. Dus voor degene die alleen komt om te douchen is het hostel perfect! Niet moeilijk, paar handdoeken over de lakens, op je rug slapen (helaas niet op mijn zij, geen fijn gevoel bij je heupen) en niet teveel nadenken. Je leert hier makkelijk te worden in dingen.

Goed eenmaal gesetteld konden we op naar de poolparty! Deze was op de 10e verdieping van het Sofitel So Bangkok hotel. Wat een luxe vergeleken bij ons hostel haha. We hadden verwacht dat het een beetje ongemakkelijk zou zijn, maar de sfeer was erg chill en het uizicht was fantastisch. We hebben een erg leuk feestje gehad. Terug naar Khao San Road om wat te gaan eten en nog even te kunnen shoppen. Ik heb me weer goed vermaakt en het onderhandelen gaat steeds beter.

Voor de zondag hadden we een meditatie sessie gepland. Erg leuk om meegemaakt te hebben, maar 3 uur mediteren is toch wel erg lang. Bij binnenkomst kregen we een boekje over meditatie en de uitleg wat we precies moesten doen. Na een kleine introductie begonnen we met de staande meditatie. Als je staat moest je in je hoofd zeggen: standing, gaan lopen: intending to walk, rechtervoet: right foot, linkervoet: left foot en draaien: turning. Dit eenmaal onder de knie door naar de zittende meditatie. Gevolgd door nog een keer de staande meditatie, wat we toen zelf mochten oefenen. I’ll be back in 20 minutes werd ons door de vrouw verteld. Een uur later was ze nog niet terug en bleven we maar braaf zitten. In Thailand wordt het begrip tijd niet zo nauw genomen ben ik inmiddels achter. Op een gegeven moment zijn we haar maar gaan zoeken. De afsluiting was kort maar krachtig: keep meditating, also under the shower, wash your hair and you will be alright. Duidelijke taal… Een erg leuke ervaring en met concentratie wekt het echt een relaxed gevoel op, maar goed wat ik al zei drie uur is iets te veel van het goede.

Iedereen was na de meditatie een beetje sloom en lui. Het beste plan van de dag werd bedacht: op naar de spa voor een heerlijke massage. Ik heb een aroma massage gehad met heerlijk ruikende olie. De beste afsluiting van de dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 6262

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 16 Juli 2014

Spa & Health Management Thailand en Bali

Landen bezocht: