Full moon & Scubadiving ontgroening - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Groeneveld - WaarBenJij.nu Full moon & Scubadiving ontgroening - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Groeneveld - WaarBenJij.nu

Full moon & Scubadiving ontgroening

Door: Linda Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 April 2014 | Thailand, Bangkok

De laatste week voor de vakantie is ingegaan. Nog een paar daagjes en dan een hele week vrij. Geen school gewoon even lekker chillen en genieten van de eilanden Koh Pangan en Koh Tao.

12-03-2014 Fieldtrip
Deze week weer een fieldtrip voor school gehad. Dit keer hebben we eerst medical spa TRIA bezocht en aansluitend zijn we naar de hotel spa Elemis geweest. Bijzonder om ook een keer een medical spa te zien waar dus de verschillende facelifts e.d. uitgevoerd worden. De hele experience van het relaxe spa gevoel is hier ver te zoeken. De Elemis spa had dit wel, wauw wat een luxe. We zijn echt niks meer gewend hier, we stonden haast met z’n allen te juichen bij een douche met een grote douche kop. Helaas voor ons geen massages dit keer.

13-03-2014 t/m 18-03-2014
Eindelijk was het dan zover: Vakantie!! De reis naar Koh Pangan kon beginnen. Behoorlijk lange tijd in de bus (zo’n 12 uur) daarna door op de boot (ongeveer 3 uur). Gelukkig liep het allemaal mooi door en ja wie wat moois wil zien moet er wat voor over hebben. Geweldige accommodatie pal aan het strand. Het vakantiegevoel was dan ook gelijk aanwezig. Jorinde en ik deelden een bungalow. Erg ruim en schoon. Het meest bijzondere waren de toiletten: geen automatische doorspoelknop, dus back to basic: emmer water ernaast en zelf doorspoelen. Alles went zullen we maar zeggen. De dag maar afgemaakt heerlijk op het strand, heel vervelend. Op zaterdag kwam de rest van de groep aan, want ’s avonds was het zover: de beruchte Full Moon party. Na alle verhalen was ik natuurlijk ook erg benieuwd hoe dat zou zijn. Benodigdheden: fluoriscerend shirt, fluoriscerende verf en buckets. Tijd om te gaan shoppen in de kleine shopstraatjes. Erg leuk, maar wat was het warm. Om de avond goed te beginnen zijn we eerst met z’n allen lekker uit eten gegaan en vervolgens lekker lopen smeren met de verf. De voorpret was dus al hilarisch. De Full Moon party vond plaats op het strand waar wij aanzaten dus helemaal lekker dichtbij. Ik kan haast niet beschrijven hoe dit was, kan wel iedereen aanraden er een keer naartoe te gaan! Wat een mensen, de een nog gekker dan de ander, maar bovenal wat een sfeer. Wel een tip: gewoon niet te vaak opzij kijken naar de zee wat je daar ziet, mijn god. Zoenende mensen, twee tot drie meter daarnaast plassende mensen, dan weer wat mensen die seks hebben, gevolgd door een aantal die staan te poepen. Ik heb verstandig maar wat afstand gehouden. Zal wat foto’s voor jullie plaatsen voor een kleine sfeerimpressie! Nou goed zoals jullie wel kunnen raden was zondag de brakdag en is er alleen maar aan het strand gelegen. Verder maar niet over nadenken wat er de avond ervoor is gebeurd als je besluit een duik in de zee te nemen. We hadden nu nog 2 dagen over op Koh Pangan, voordat we door gingen naar Koh Tao. Wel leuk om dan nog iets van het eiland te hebben gezien. Op de eilanden gaat iedereen op pad met een scooter, dus wij dachten leuk we gaan een scootertocht doen. Tochten kennen ze hier alleen niet zo, dus het is vooral zelf je weg uitvinden. Was een erg groot succes: na 20 minuten ben ik van de scooter gevallen en kon ik niet meer verder. Gelukkig niks ernstigs, wat schaafwonden en last van mijn enkel. De overige twee dagen heb ik dus met mijn been omhoog bij het hotel gezeten. Niks te klagen ik had er een prachtig uitzicht bij.

Woensdag gingen we door naar Koh Tao. Met mijn voet ging het al iets beter, maar nog niet dat je zegt je van het. Op Koh Tao gingen we dan onze duikcursus doen. Super spannend nu het eindelijk zover was! Het enige wat ik hoopte was als het nou maar wel kan na die val. Ik had een geluksengeltje want het is allemaal gelukt. We konden dezelfde dag nog beginnen met de cursus. De introductie, vooral theoretisch maar goed het hoort erbij. Onze kamer vond ik echt top, zo luxe ben ik het niet meer gewend. Regendouche, zachte bedden en zachte kussens, Wauw!! De volgende dag hadden we onze eerste duik in het zwembad. Dit vond ik al gaaf, het ademen onder water, iedereen in zo’n mooi duikpakje. Langzaamaan begon de spanning te komen om echt de zee in te gaan, nog maar 1 dag en dan was het al zover. In totaal hebben we 4 duiken gehad, 12 meter en 18 meter diep. Wat geweldig, ik kan het gevoel niet beschrijven. Voor degene die het willen zien, ik heb de dvd gekocht van mijn eerste duiken. Veel leuker om te zien dan te lezen haha. Uiteindelijk allemaal geslaagd bij Ban’s diving resort voor ons Padi certificaat. We’re officially divers now! De avond afgesloten met de hele duikgroep in de kroeg om het te vieren. Super gezellige avond en ik heb heel veel nieuwe mensen ontmoet die me allerlei tips hebben gegeven voor Bali. Een top afsluiting van een top vakantie!

  • 08 April 2014 - 16:08

    Femke Cobbenhagen :

    Linda! Echt super leuk om dit allemaal te lezen, als je terug bent moet je even alles op een lijstje zetten :) kan ik er volgend jaar ook langs gaan (wat allemaal een aanrader is dan!!). Groetjes Femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 6261

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 16 Juli 2014

Spa & Health Management Thailand en Bali

Landen bezocht: