Aftellen tot Bali - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Groeneveld - WaarBenJij.nu Aftellen tot Bali - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Groeneveld - WaarBenJij.nu

Aftellen tot Bali

Door: Linda Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 April 2014 | Thailand, Bangkok

Wat een raar idee, we zijn alweer aangekomen bij de laatste lesweek. Dit weekend is al mijn laatste weekend hier in Thailand. Het aftellen naar Bali kan gaan beginnen.

31-03-2014 t/m 06-04-2014
Zoals het altijd gaat met laatste weken: deadlines, deadlines en nog eens deadlines. Zo ook hier het geval. Ja het is niet alleen maar vakantie en leuke dingen, ondertussen wordt er wel degelijk hard gestudeerd. Maandag begon met ons kookexamen. Twee gerechten moesten er gemaakt worden gebaseerd op het spa cuisine concept. Onze gerechten zijn geworden een gemarineerd visspiesje geserveerd met en tamarinde saus en happy rice. Erg gezond en lekker en ik kan alvast verklappen het examen is met een goede voldoende afgerond. Number 1 in the pocket!!
Dinsdag 1 april, de laatste Thaise massage les en natuurlijk de trouwdag van papa en mama. 25 jaar getrouwd alweer, een van de feestjes die ik heb gemist. Eindelijk mocht ik dan vertellen over mijn cadeau die ik van tevoren thuis achter gelaten heb. Ik ben blij dat hij eindelijk open gemaakt is en dat hij in die 2,5 maand niet ontdekt is. Tom en Wendy bedankt voor de hulp!

Donderdag was het dan tijd voor de Farewell party. Wat een gek idee, zo vroeg terwijl er nog een week te gaan is. Van tevoren is er een groepsfoto gemaakt, samen met Noi, onze beveiliger bij Sita Villa. Stiekem ga ik hem toch wel een beetje missen, elke keer als je weggaat Be carefull! Keep your hand on your bag and watch it! Bijna iedereen was aanwezig en het was een erg gezellige avond in het thema Casino Royale. Iedereen had zijn best gedaan er mooi uit te zien. Een avond vol herinneringen ophalen, lekker eten en afsluiten in Bungalow.

Langzaam maar kijken wat we dit weekend gingen doen. Niet te ver weg, want de toetsen van de week erna kwamen er ook aan. Het weekend in Sita Villa blijven was natuurlijk geen optie. Uiteindelijk besloten voor het strand te gaan en even naar Pattaya te gaan. Pattaya staat bekend om de vele seksindustrie en om de vele Russische vakantiegangers. Twee redenen waarom de meeste mensen geen bezoek aan deze plek brengen. Wij hebben een hotelletje direct aan het strand geboekt aan de rand van Pattaya, niet in het centrum. Hier was het dan ook prima te doen. De eerste avond lekker op het strand gebleven en eigenlijk vrij lang daar blijven zitten, echt heerlijk. Naast ons een Thais gezin die zat te barbequen en op een gegeven moment naar ons toe kwamen om ons wat vers gemaakte mosselen te geven die we mochten proeven. Heel erg lief en ze waren me toch een portie lekker! De mosselen bedoel ik dan he... Ik hoor jullie al denken dames, maar helaas de Thaise mannen zijn toch niet mijn types. Na een paar foto’s geschoten te hebben besloten we toch maar aan ons avondeten te beginnen. De Russische invloeden waren wel degelijk merkbaar: de namen van restaurants en de muziek die gedraaid werd in het restaurant, allemaal Russisch.
’s Avonds zou dan het feestje van papa en mama zijn. Ik had mijn wekker om 3 uur gezet, zodat ik toch het ABC-tje mee kon doen via Skype. Een bijzondere ervaring moet ik zeggen en erg leuk om iedereen weer heel eventjes te zien!

Zondags nog lekker genoten aan het strand, voordat we weer terug gingen naar Sita Villa. Op de terugweg in de taxi reden we door het centrum van Pattaya. Ik snap waarom deze plaats vaak vermeden wordt, het heeft niet veel meer van het echte Thailand. Leuk dat ik het toch even gezien heb, maar ik zou er inderdaad niet voor langere tijd naartoe gaan.

7-04-2014 t/m 10-04-2014
De laatste vier dagen in Bangkok zijn ingegaan. Maandag, dinsdag, woensdag waren de laatste schoollootjes. Laatste toets en de laatste kansen voor het inleveren van de verslagen. Als afsluiting een presentatie en toen waren we klaar met het moduul. Wat een opluchting, we hebben het gehaald. Donderdag was dan mijn laatste dag in Bangkok, nog even genieten. Vandaag ging ik samen met Sanne een fietstocht door Bangkok doen. Grappig dat we elkaar hier in Bangkok tegenkomen. Zij op stage, ik hier voor school en er van elkaar achter komen via Facebook. Om 14:00 uur gingen we beginnen aan onze 3 uur durende tocht bij Co van Kessel Tours. Ja, het was soms echt warm maar wat was het gaaf! Ik heb in een scheur gelegen om onze guide, als die begon te lachen kwam er tohc een geluid uit, hilarisch! Fietsen door kleine gangetjes, door woonkamers van mensen (heel apart), allemaal vrolijke mensen onderweg, China Town en langs de prachtige skyline. Wat een tocht, ik kan het iedereen aanraden. Eenmaal terug even een jurkje aangetrokken en heb ik mijn eerste tochtje in de Tuk Tuk gemaakt. Natuurlijk mag dit niet ontbreken in Thailand. Sorry, ik weet het het heeft wat lang geduurd tot mijn eerste tochtje. Met de Tuk Tuk op weg naar de State Tower Bangkok, beter bekend als de skybar uit de film the Hangover part II. Even zoeken waarnaartoe en eenmaal de lift gevonden op naar de 64ste (!) verdieping. De lift ging zo snel dat er druk op onze oren te voelen was. Uit de lift konden we niet stoppen met wauw geluiden te maken. Wat een uitzicht, wat een bar en wat een sfeer en ja uiteindelijk wat een prijzen. Een stuk hoger dan gemiddeld. Na een half uurtje arriveerden ook Jorinde, Henriette en Lisanne om onze laatste avond samen in Bangkok te vieren. Sanne en ik zaten eerst aan de andere kant, omdat de bar nog niet open was. Eenmaal aan de andere kant was het uitzicht nog mooier en de zonsondergang was echt fantastisch! Daarna heerlijk aan het water gegeten en weer teruggegaan naar Sita Villa. De laatste nacht dat ik hier zou gaan slapen.

Vrijdag was het dan zover, alles ingepakt en klaar om te vertrekken naar Bali. Ik heb een beetje pech gehad met mijn vluchtschema. Hij is drie keer veranderd en de laatste verandering was dramatisch. Vlucht 1: 13:15 uur weg uit Bangkok, tussen stop Kuala Lumpur van 5 uur en aankomen op Denpasar om 03:00. Vlucht 2: 11:00 uur weg uit Bangkok, tussen stop Kuala Lumpur van een uur en aankomen op Denpasar om 18:25 uur. Prima, helemaal top! Mijn geluk kon niet op. Helaas het mocht niet zo zijn. De vlucht die het geworden is: Weg uit Bangkok om 14:15 uur, 17:30 uur op Kuala Lumpur. Mijn tussenstop was 15 uur en de volgende dag ben ik doorgevlogen naar Denpasar waar ik aangekomen ben om 12:00 uur. Verder niet te lang over nadenken, maar goed aangezien ik de tijd heb gehad dat wel te doen kom je tot de conclusie dat deze vlucht, die normaal 5 uur duurt, nu langer dan 20 uur geduurd heeft, wat betekend dat ik er langer over gedaan heb om van Thailand naar Bali te komen dan van Nederland naar Thailand. Een prestatie op zich lijkt me haha. Gelukkig ging de tijd erg snel en heb ik als een echte backpacker op een bankje op het vliegveld geslapen. Verder de mensen die met me geappt hebben, bedankt voor het tijdverdrijf! Met name Vonneke met haar geweldige opname bij het uitspreken van het woord Kuala Lumpur.

Achteraf gezien zijn de weken op Thailand echt super super snel gegaan. Wat heb ik een mooie tijd gehad daar en prachtige dingen gezien. Alles wat ik wou doen heb ik gedaan. Inmiddels heb ik de volgende vragen al vaak gekregen: zou je daar in Thailand kunnen wonen? Antwoord: nee. Wil je straks wel weer naar huis? Antwoord: Ja. Wat mis je heel erg aan Nederland? Antwoord: vooral een bank om op neer te ploffen haha. Ook kom ik hier veel dingen tegen wat me dan aan iemand van thuis doet denken en wat je dan erg graag zou willen delen. Het is lastig om de ervaring van dingen wat je hier ziet over te kunnen brengen, helemaal als je er dan niet bij bent geweest. Soms mis ik iedereen wel een beetje, maar het helpt dat je weet wanneer je weer teruggaat en weet dat je dan iedereen weer ziet. Op een uitzondering na, waarbij het iets langer gaat duren (ik kom je wel opzoeken hoor schat!). Het eten ga ik wel missen en het makkelijk halen van fruit. Hoop dat dit op Bali net zo makkelijk gaat. Veel geleerd, veel nieuwe leuke mensen leren kennen en een hoop nieuwe ervaringen opgedaan. Iedereen bedankt die mee heeft geholpen mijn tijd hier in Thailand tot een top tijd te maken! Op naar een nieuw avontuur op Bali.

• 18 April 2014 - 09:59

Vonneke:

Hahahahaha linn

• 18 April 2014 - 11:34

Tekla:

Nog even volhouden meissie, wij zijn aan het aftellen. Spuiten zijn gehaald. Wij hebben er zin in en zijn benieuwd hoe wij Thailand en Bali ervaren. Tot gauw xx