Nusa Lembongan - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Linda Groeneveld - WaarBenJij.nu Nusa Lembongan - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Linda Groeneveld - WaarBenJij.nu

Nusa Lembongan

Door: Linda Groeneveld

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Mei 2014 | Indonesië, Denpasar

Schoolweek nummer 2 is alweer aangebroken en wat hadden we een vervelende start: Fieldtrip naar Kirana Spa Ubud; waar we een Balinese massage kregen van 1 uur en we daarna nog 2 uur lang mochten genieten van de spa faciliteiten. De tijd vloog en wat was het lekker, we zijn weer helemaal zen teruggekeerd naar ons hotel.

Verder heb ik deze week mijn eerste les Indonesisch gehad en de eerste workshop Footmassage. Allebei erg leuk en interessant. Indonesisch is best lastig qua woorden, maar lang niet zo lastig als Thais. We hoeven hier niet de vier verschillende soorten klanken te leren, waarin woorden ook nog weer een andere betekenis hebben. Neemt niet weg dat de woorden zelf misschien niet het meest voor de hand liggend zijn. We blijven oefenen! De workshop Footmassage vond ik verrassend leuk om te doen: misschien word ik nog eens een echte masseur. Vrijwilligers die het willen proberen zijn welkom; kan ik in Nederland ook nog mijn skills blijven oefenen!

Dit weekend hadden we ons eerste lange weekend en wat kun je dan beter doen dan weggaan? Precies weggaan naar een prachtig eiland met witte stranden en blauwe zee. Vrijdagochtend op naar Nusa Lembongan.

’s Ochtends werden we opgehaald bij het hotel en werden we naar Sanur gebracht, waar de speed boot vertrok. De tocht over het water was slechts een half uurtje, maar daar hebben we flink wat gehobbel voor moeten doorstaan. Aangekomen op het eiland konden we gelijk door in onze pick-up truck die ons naar het hotel zou brengen. De tocht was weer een mooi avontuur, wel een stuk rustiger dan waar ik nu zit. Pick up trucks zijn hier de enige auto’s en voor de rest een aantal scooters. Onze rit ging van gewone weg naar dwars door de jungle op een hobbel zandweg, takken langs de zijkant waar snel voor weggedoken moest worden. Waar gingen we terecht komen. Nou, op een cliff. Ons goedkope hotel zag er supergoed uit en de locatie was echt waanzinnig. ’s Ochtends werden we wakker door de golven die tegen de rotsen klotsten, ons ontbijt met uitzicht over de zee, ’s avonds eten bij zonsondergang en ons zwembad zat bijna op de rand vanwaar je dus ook een prachtig uitzicht had. Jullie raden het al een lekker chill weekend met weinig op de planning! Heerlijk wat een rust hier. De buurman van het hotel had een restaurant op dakterras hoogte, waar het uitzicht dus nog mooier was. Ook sprak hij vloeiend Engels waardoor we ook gelijk wat meer over het eiland kwamen te weten.

Voor dag 2 stond Dreambeach op de planning. Tien minuten lopen vanaf ons hotel en we waren er al (wel behoorlijk bezweet natuurlijk). We kwamen aan vanaf de zijkant en toen we Dreambeach zagen werden we al gek. Het strand doet zijn naam eer aan; Dreambeach op en top. Spierwit strand, blauwe zee, niet groot en bovenal weinig mensen. Hier konden we onze dag wel doorkomen. De golven waren wel ontzettend hoog en voor de stroming is het wel oppassen, maar buiten dat een heerlijke dag gehad. De verbranding is helaas niet tegen te gaan en dit was bij iedereen flink aanwezig. ’s Avonds lekker aan het strand gegeten bij een erg leuk restaurantje versierd met allemaal lampionnetjes. Super gezellig en wat hebben we ’s nachts lekker geslapen!

De laatste dag zijn we even gaan kijken bij Sandy Bay. Onmogelijk om te zwemmen vanwege de hoge golven en de rotsen tot aan het strand, maar wel geweldig om te zien. Ik zou daar zo een paar uur kunnen gaan zitten en alleen maar kijken. Tijdens het rondkijken op de rotsen heb ik grootste krab gezien die ik ooit in het wild heb gezien. Wauw! Uiteindelijk zijn we teruggegaan naar ons hotel en hebben we hier nog even heerlijk genoten aan het zwembad totdat onze pick up truck kwam om ons op te halen en ons weer naar de boot te brengen.

Heerlijk relaxed en met een onbeschrijfelijk vakantiegevoel kwamen we dan weer terug in ons huis hotel. Jullie kunnen begrijpen een kleine domper na zo’n top weekend om dan weer aan school te moeten. Gelukkig maar voor een paar dagen want aankomend weekend is er weer een lang weekend! Weer aangekomen in Sanur was het te merken dat het ook zondag was voor de lokale bevolking. Het hele water lag vol en wij moesten hier met de boot tussendoor! Hoe dan??!! Uiteindelijk is het gelukt, wat een ervaring weer.

• 10 Mei 2014 - 13:04

Jeanique:

Zucht, wat hebben jullie het daar heerlijk.
    Bij deze bied ik mij aan zodat jij je massage
    skills kan onderhouden